Ukončené projekty
Šablony IV Pro ZŠ Orangery
byl spolufinancován Evropskou unií.
V rámci projektu Šablony IV pro MŠ Orangery financujeme personální podporu-školního asistenta. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména dětem ohroženým školním neúspěchem. Dále financujeme další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Cíl projektu:
- Prosazovat rovný přístup ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání a odborné přípravě a jejich úspěšnému ukončení, a to zejména v případě znevýhodněných skupin, od předškolního vzdělávání a péče, přes všeobecné vzdělávání a odborné vzdělávání a přípravu až po terciární úroveň, jakož i vzdělávání a studium dospělých, včetně usnadnění vzdělávací mobility pro všechny a přístupnosti pro osoby se zdravotním postižením.
- Zvýšit kvalitu, inkluzivitu a účinnost systémů vzdělávání a odborné přípravy a jejich relevantnosti pro trh práce, mimo jiné i uznáváním výsledků neformálního a informálního učení, s cílem podpořit získávání klíčových kompetencí včetně podnikatelských a digitálních dovedností, a prosazováním zavádění duálních systémů odborné přípravy a učňovské přípravy
Registrační číslo CZ.02.02.XX/00/22_002/0003976
Erasmus+
Naše základní škola se úspěšně zapojila do programu Erasmus+ s cílem aktivně usilovat o modernizaci vzdělávání, s důrazem na nové pedagogické metody a využívání digitálních technologií. Toto úsilí je v úplné shodě s prioritami Evropské unie, která stále více klade důraz na inovace ve vzdělávání a na potřebu přizpůsobit vzdělávací proces moderním výzvám společnosti.
Různé aktivity v rámci našeho projektu Erasmus+ byly zaměřeny na modernizaci pedagogických metod, zvýšení kooperativního vyučování, propojení vzdělávání s uměním, historií a v kontextu Evropské unie.
Během projektu jsme sbírali cenné zkušenosti ve Finsku a v Itálii. Ve Finsku se naši učitelé zaměřili na moderní pedagogické metody a kooperativní výuku. V Itálii jsme se věnovali propojení vzdělání s uměním a historií. Tyto zahraniční zkušenosti přinesly nové perspektivy do naší výuky a obohatily naše pedagogické dovednosti.
Po skončení projektu jsme se rozhodli sdílet naše získané zkušenosti a znalosti s ostatními pedagogy ve škole. Uspořádali jsme workshopy a ukázkové hodiny, které vedli účastníci projektu. Tím jsme zajistili, že benefity projektu Erasmus+ nezůstanou omezeny pouze na několik jednotlivců, ale budou moci prospět celé školní komunitě. Celkově lze říci, že projekt Erasmus+ přinesl naší škole mnoho výhod a přispěl k našemu neustálému rozvoji a zdokonalení v oblasti vzdělání.
Další projekty
Zdravé děti ve zdravém prostředí (DOT/82/02/001902/2022 )
- Realizace projektu: 1. 1. 2022 – 31. 3. 2023
- minimalizace rizikového chování
- podpora pozitivního klimatu ve škole
- předcházení šikany a závislostního chování
- prevence syndomu CAN
Zdravé děti ve zdravém prostředí (DOT/82/02/001459/2021)
- Realizace projektu: 1. 1. 2021 – 31. 3. 2022
- minimalizace rizikového chování
- podpora pozitivního klimatu ve škole
- předcházení šikany a závislostního chování
- prevence syndomu CAN
Šablony III pro ZŠ Orangery (CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_081/0018522)
Realizace: 1.9.2020-31.8.2021
- Školní asistent
- Projektový den
Školní zahrada ZŠ Orangery ( Registrační číslo projektu: 1190700013)
Realizace projektu: 2020
Začleňování a podpora žáků s odlišným mateřským jazykem v Základní škole Orangery (CZ.07.4.68/0.0/0.0/18_066/0001512)
Realizace projektu: 1.9.2019 – 30.6.2020
- Projektová výuka
- Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí ve školách
- Komunitně osvětová setkávání
- Volnočasový klub
Začleňování a podpora žáků s odlišným mateřským jazykem v Základní škole Orangery II (CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001634)
Realizace projektu: 1.9.2020 – 30.6.2022
- Projektová výuka
- Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí ve školách
- Komunitně osvětová setkávání
- Volnočasový klub
„Šablony pro ZŠ Orangery“ (CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0009053)
Realizace projektu: 1.9.2018 – 31.8.2020
- Personální podpora – školní asistent k dětem ohroženým neúspěchem
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP ICT
- Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol (stáž)
„Šablony pro ZŠ Orangery III „(CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_081/0018522)
Realizace projektu: 1.9.2020 – 31.7.2021
- prsonální podpora – školní asistent
- Projektový den ve výuce
Zdravé děti ve zdravém kolektivu
- Realizace projektu: 1. 1. 2020 – 31. 3. 2021
- minimalizace rizikového chování
- podpora pozitivního klimatu ve škole
- předcházení šikany a závislostního chování
- prevence syndomu CAN
T Games
Games 4 Tolerance (zkráceně T-Games) je projekt financovaný z programu Erasmus+.
Tento projekt vniká ve spolupráci partnerských organizací z Bulharska, České Republiky, Řecka, Polska a Rumunska.
Cílem projektu T-Games je přispět v oblasti snížení míry šikany a v oblasti její prevence. Společně vytvoříme jednoduše aplikovatelné a uživatelsky nenáročné nástroje a hry pro vzdělávací instituce,
učitele a vychovatele pracující s dětmi ve věkové skupině 4-10 let.
Náš záměr jebojovat proti rostoucí míře šikany také tím, že vybavíme zájemce potřebnými znalostmi a dovednostmi v oblasti využití herní metodologie.
K dosažení cílů projektu vytvoříme tyto tři intelektuální výstupy:
- Herní metodiku (Methodology) – pro učitele/vychovatele/trenéry, kteří chtějí vytvářet aktivity na prevenci a deeskalaci šikany nebo kteří se chtějí vzdělat v těchto tématech,
- Praktickou příručku (Guide) ( pro učitele/rodiče, kteří řeší problém se šikanou nebo chtějí začít s prevencí šikany / deeskalací šikany a zajímá je, jak by k tomu mohli využít hry a herní principy,
- Databázi her a aktivit a další zdroje zaměřené na prevenci a deeskalaci šikany a facilitaci tohoto tématu.