O nás
Videa o naší škole
Základní škola Orangery nabízí vzdělání 1. stupně ZŠ rozšířené o výuku anglického jazyka rodilými mluvčími. Zaměřujeme se na uspokojení požadavků všech - žáků i jejich rodičů. Ve spolupráci s odborníky zajišťujeme svým žákům příjemné a bezpečné prostředí nejen pro poznávání a učení se, ale také pro navazování přátelství s vrstevníky. Vedeme žáky k samostatnosti, odpovědnému chování a aktivnímu přístupu k životu. Věříme, že si příprava na fungování ve společnosti zaslouží stejnou pozornost, jako výuka anglického jazyka.
Vize naší školy
Vize ZŠ Orangery v sobě skrývá několik pro život důležitých oblastí, kterými jsou:
- sociální dovednosti,
- akademické znalosti,
- osobnost žáka,
- pozitivní přístup ke vzdělání.
Tyto oblasti obsahují nastavené cíle tak, aby je žák na konci 5. ročníku plně ovládal.
OBLAST SOCIÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ
Žák ovládá:
- navazování kontaktů s lidmi z různých skupin,
- otevřenou a ohleduplnou komunikaci v češtině i angličtině,
- prezentaci a obhajobu svých názorů a postojů před skupinou.
AKADEMICKÉ ZNALOSTI
Žák
- ovládá anglický jazyk minimálně na úrovni Flyers (A2), což je cíleně podporováno rozšířenou přípravou na Cambridge jazykové zkoušky, které vede rodilý mluvčí,
- využívá znalosti Hejného matematiky pro řešení různých úloh a aplikuje vybrané metody imimo její oblast,
- využívá znalosti Hejného matematiky pro přípravu práce v oboru IT (např.: informatickémyšlení, programování)
- efektivně pracuje s informacemi, vyhledá je a kriticky zpracuje, využívá je pro svůj další rozvoj,
- ovládá práci s médii, samostatně připravuje a prezentuje svou práci v obou jazycích,
- má předpokládané znalosti potřebné pro přechod na další stupeň vzdělávání (příprava na přijímací řízení probíhá od 2. pololetí 4. ročníku).
OSOBNOST ŽÁKA
Žák
- dokáže si stanovit jasné cíle a soustředěně na nich pracovat,
- nese za sebe odpovědnost,
- orientuje se v problémových situacích a řeší je,
- řekne si včas o pomoc,
- je si vědom své hodnoty, nenechá se ovládat druhými nebo vnějšími vlivy.
POZITIVNÍ PŘÍSTUP KE VZDĚLÁNÍ
Žák
- vnímá učení jako radostnou a nikdy nekončící součást života,
- je vnitřně motivován a jeho vztah ke vzdělání je proaktivní,
- chápe chybu jako příležitost k učení, ne selhání.
Koncepce naší školy
Formativní a slovní hodnocení
|
|
Česko – anglická výuka
|
- tandemová spolupráce vyučujících na přípravě vzdělávacího programu
|
Kvality našich pedagogů |
- individuální přístup k žákům
- kreativita při přípravě činnostního vyučování
- schopnost vytvářet přátelské a vstřícné prostředí třídy i školy
|
Preventivní programy pro žáky
|
- individuální i skupinové programy
- zvýšená citlivost k vzájemným vztahům
- důraz na nácvik řešení složitých situací v bezpečném prostředí
|
Škola otevřená rodičům a rodinám |
- společné odpolední aktivity
- pravidelná komunikace
|
Angličtina a její zařazení do běžného dne
|
- každodenní spolupráce s rodilými mluvčími
- zaměření na porozumění a užití jazyka
- výuka čtení i psaní (Jolly Phonics)
- odpolední kluby či družina v AJ
- příprava na jazykové zkoušky (YLE)
|
Výuka matematiky Hejného metodou |
|
Genetická metoda čtení v 1. ročníku |
|
Ekologická a zdravá škola
|
- stravování
- školní zahrada
- aktivity podporující uvědomělost vůči přírodě
|
Provoz školy |
- ranní družina od 7:30
- začátek vyučování v 9:00,
- odpolední družina do 18:00
- odpolední zájmové kroužky
|